Carxofes farcides a ‘la italiana’

Estàndard

Tal i com us vaig comentar en l’anterior post, aquest mes els amics dels Fogons de la Bordeta, ens han convidat a participar a la Recepta del 15, amb un dels ingredients que més m’agraden, les carxofes!!

Aquí teniu la meva proposta: Carxofes farcides a ‘la italiana’: fàcil, bona i amb productes de temporada!

Desitjo que us agradi!!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Per cert, la recepta porta tomàquets secs que vaig comprar l’estiu passat a Sorrento, i que vaig preparar per conservar en oli. Si voleu provar a fer-los, és molt fàcil, ja ho veureu.

Jo els vaig comprar ja secs, però els més atrevits podeu mirar de fer tot el procés vosaltres.

Necessiteu:

  • Tomàquets secs
  • Aigua (millor si es tèbia)
  • Vinagre blanc (o vi)
  • Oli d’oliva extra verge
  • All
  • Peperoncini (bitxo)
  • Orenga
  1. Hidrateu els tomàquets en un recipient, amb ¾ parts d’aigua i ¼ part de  vinagre blanc (jo vaig preferir utilitzar una mica de vi😉 ). Deixeu reposar un parell d’hores.
  2. Retireu i deixeu-los assecar sobre un drap de cotó almenys un parell de dies, fins que no quedi gota d’humitat. Aquest pas és molt important per a la seva correcta conservació.
  3. Introduïu els tomàquets en un pot de vidre, intercalant capes de tomàquets, all tallat a làmines i orenga, procurant no deixar espais en buit.
  4. Cobriu el recipient amb oli d’oliva extra verge, i ja els teniu a punt per consumir!

      Buon appetito!!

Actualitzat el 19/01/2012

9 responses »

  1. Oh quina il·lusió que hagis participat!!! Aquestes carxofetes boníssimes, avui estic descobrint una de maneres per farcir carxofes… i aquest farcidet italià m’ha xiflat!
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    • Gràcies! li he donat un cop d’ull al teu blog i tot fa una pinta estupenda!! si el sabor es igual que la presentació a mi ja m’has convençut!
      Petons

Deixa un comentari

